Thursday, September 18, 2014

პროექტი "ჩირიკი და ჩიკოტელა"

1.პროექტის სახელწოდება: „ჩირიკი და ჩიკოტელა“
2.პროექტის მთავარი იდეა (თემა) 1-2 წინადადებით:მოსწავლეთა ჯგუფებმა სცენარის  სახით წარმოადგინონ აღნიშნული მოთხრობა და დადგამ 8-10წუთიანი სპექტაკლი.
3.პროექტის აქტუალობა; პროექტი ხელს შეუწყობს სოციალური უნარ-ჩვევების განვითარებას.
4.პროექტის მიზნები:შეძლოს ჩასწვდეს მოთხრობის თემას- როგორ აჯობა მტრობას სიყვარულმა; მოახდინოს მისი ემოციურ დონეზე გათავისება, ნაწარმოების არა მოკლე ,არამედ ხანგრძლივი დროით დამახსოვრება;სცენარის ან სცენარის ტიპის მარტივი მონახაზის შექმნა; შეძლოს საკუთარი თავის ავტორთან ან პერსონაჟთან გაიგივება; დადგას პატარა ,8-10 წუთიანი სცენა,რომელშიც გადმოსცემს როგორც ავტორის, ნაწარმოების ძირითად შინაარსს, ასევე გამოავლენს საკუთარ ინტერპრეტაციას, დამოკიდებულებას, შემოქმედებითობას.
5.მონაწილეთა ასაკი:12 წელი.
6.ვადები/ ხანგრძლივობა: 2 კვირა
7.მოსალოდნელი შედეგები/ პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას: გამოავლენს საკუთარ შესაძლებლობებს, ინტერპრეტაციის უნარს, შემოქმედებითობას; შექმნის მარტივ დეკორაციებს, კოსტიუმებს.
8.პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები: სახელმძღვანელო, სცენარი, მარტივი დეკორაციები, სხვადასხვა თვითნაკეთი რესურსი, ელემენტარული კოსტიუმები.
9.პროექტის მსვლელობა(ძირითადი აქტივობები):1. ნაწარმოების შესწავლა; 2. სცენარის  დაწერა; 3.კოსტიუმებისა და დეკორაციების შექმნა; 4.როლური თამაშები(სპექტაკლის წარმოდგენა).
10.საგნებთან /საგნობრივ ჯგუფებთან/ ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი  : ქართ. VI. 7. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის მხატვრული და არამხატვრული ტექსტების წაკითხვა და გაგება-გაანალიზება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
•          ახალ ინფორმაციას აკავშირებს არსებულ ცოდნასთან და გამოცდილებას.
•          განარჩევს მთავარ და არამთავარ პერსონაჟებს;
•          განმარტავს პერსონაჟთა ქცევის მოტივს და უკავშირებს საკუთარ გამოცდილებას;
•          თხრობითი ხასიათის ტექსტებში გამოყოფს სიუჟეტის განვითარების საფეხურებს (დასაწყისს, მოქმედების განვითარებას და ..);
.VI. 12.  მოსწავლეს შეუძლია მედიატექსტების გაანალიზება; აქვს მულტიმედია ტექსტებზე მუშაობის საწყისი უნარ-ჩვევები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსაწავლე
•          უდარებს წაკითხულ ნაწარმოებს მის ეკრანიზებულ და თეატრალიზებულ ვერსიებს;
•          ქმნის მისთვის საინტერესო პერსონაჟის წარმოსახვით პორტრეტს;
•          წარმოიდგენს და აღწერს წაკითხული ან მოსმენილი ტექსტის ერთი ეპიზოდის ამსახველ სცენას წარმოსახვითი ფილმისათვის/მულტფილმისათვის სარეჟისორო სცენარის სახით (აღწერს შერჩეულ ეპიზოდში მოთამაშე მსახიობების / ნახატი გმირების გარეგნობას, კოსტუმებს, გამოყენებულ მუსიკას, ხმაურს და/ან სხვა ბგერით ეფექტებს; დროსა და სივრცეს, სადაც ვითარდება მოქმედება და სხვ.);
•          განსაზღვრავს ცალკეული პერსონაჟის ხედვის კუთხეს;
•          გამოკვეთს მთავარ ინფორმაციას და გადმოსცემს მას საკუთარი სიტყვებით;
ქართ. VI. 14. მოსწავლეს შეუძლია პიროვნული და შემოქმედებითი გამოცდილების გამოყენება წერის პროცესში; აქვს მხატვრული წარმოსახვის უნარი.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
•          სწორად აგებს ტექსტს კომპოზიციის ელემენტების გამოყენებით;
•          საკუთარი განცდის, შთაბეჭდილების გადმოსაცემად ირჩევს მისთვის სასურველ მხატვრულ ფორმას;
•          ქმნის მისთვის აზრობრივად საინტერესო ეპიზოდის გაგრძელებისა და დასასრულის საკუთარ ვარიანტს;
•          კონკრეტული ლიტერატურული ჟანრის ტექსტის დასაწყისის მიხედვით ქმნის შესაბამისი მხატვრული ფორმის მცირე ზომის თხზულებას;
•          ქმნის ორიგინალურ თხზულებას.
•          განავრცობს შეკუმშულად, მოკლედ გადმოცემულ ამბავს და პირიქითვრცლად გადმოცემულ ამბავს გადმოსცემს მოკლედ.
11.პროექტის ხელმძღვანელი: (მასწავლებელი): ირმა პაპიძე
12.ხელმძღვანელის ელ. ფოსტა:Irma.papidze@gmail.com

13.პროექტის ვებ-გვერდო/ ბლოგი.

No comments:

Post a Comment